Fizetési megoldás
Baba webáruház hírlevél
Köszi Anyu Bababolt a Facebookon
TOP baba termékek
Bababolt termékajánló
Házhozszállítás 2 nap alatt

ihirek
A koszianyu.hu oldal az ihirek.hu közösség tagja.
ihirek.hu
ihirek.hu - helyi hírek első kézből, helyiektől
Tanúsítvány
SSL Certificate
Blog
2018.08.15 12:25

7 tipp arra, hogy megtanuljon egyedül is elaludni a baba

 

 

 

7 tipp arra, hogy megtanuljon egyedül is elaludni a baba

 

 

   A gyermekek különbözőek tudnak lenni abban is, hogy melyikük hogyan, hol és mennyit alszik. Vannak, akik állítólag már a születésük óta teljesen egyedül átalusszák az éjszakát. Azonban általában kiderül, hogy csak a megfelelési kényszer mondatja ezt a szülőkkel.

 

 

Valahogy pedig a kötődő, kapcsolódó nevelés világában, az állítólagosan túlszeretett és túlféltett gyermekek korában még mindig szégyen kimondani, ha a gyermek nem alszik jól, nem alszik egyedül.

 

De mégis mit tudunk tenni ennek érdekében?

 

1. Lefekvés előtt egy órával nincs TV.


A kitűzött elalvási időpont előtt abba kell hagyni a televízió- és videónézést, illetve az elektronikus okoseszközök használatát. Ideális esetben ekkor már lehetősége van a gyermeknek megnyugodni, igényei szerint elvonulni vagy a családtagjaival beszélgetni. Nem minden szülőnek van energiája egy fárasztó munkanap után az esti mese olvasásához – a szakemberek tanácsa azonban az, hogy ha csak lehet, így altassuk el a gyermeket, mert ezzel tesszük a legjobbat neki!

 

2. Esti rutin pontos rendszerben.


Általánosságban a napirend, kiemelkedően pedig az esti rutin pontosan betartott rituáléi is nagyban segítik a gyermek elalvását. Legyen ideje a játéknak és szórakozásnak, vacsorának, fürdetésnek, esti mesének. Közben beszélgessünk gyermekünkkel, hallgassuk meg, mi történt vele a nap folyamán. Ha pedig valami zavaró élmény érte, akkor beszéljük át vele, igyekezzünk megnyugtatni, megoldást találni.

 

3. Elalvás időpontjának rögzítése.


Nyilvánvalóan ennek a pontnak van a legnagyobb szerepe az esti rutin kialakításában. A vacsora vagy a fürdés elcsúszhat minimálisan, de a lefekvés időpontja mindig legyen rögzített. Tudja a gyerek, hogy ha húzza az időt a rutintevékenységeknél, attól még nem maradhat tovább fenn!

 

4. Biztonságos alvóhely.


Nagyon fontos, hogy az alvóhelyét szeresse a gyermek, jól érezze magát benne! Nagyobb gyermektől már meg lehet kérdezni, mi zavarja, mit hova rendezzünk át esetleg. Bátran használjuk a gyermek kedvenc mesefiguráit a lakberendezésnél! Azt pedig talán mondanunk sem kell, hogy mindig ügyeljünk a rendre és a tisztaságra!

 

5. Sötét, csendes szoba?


Általában ezt javasolják a szakemberek. A teljes sötétségben azonban sok gyerek félhet, így egy apróbb éjjeli fény, jelzőfény, esetleg foszforeszkáló minta a falon mégis jó szolgálatot tehet. A csendre többnyire a legtöbb babának igénye van, de itt sem feltétlenül kell a síri csendre törekedni.

 

6. Feszültségmentes légkör.


Ez tipikusan a „könnyű mondani” esete. Feszültség mindig, mindenütt van, ezt nem is szükséges tagadni. Természetesen a babának egy nyugodt, biztonságos, szeretetteljes légkörre van szüksége, ahol elenyésző mértékben vannak csak konfliktusok – próbáljuk ezért minimalizálni őket! Viszont, ha mindig mindent magunkba fojtunk, ártunk a gyereknek is.

 

7. Idő a regenerálódásra.


A rosszul alvó gyerek miatti alváshiány fáradttá, kimerültté, feszültté tehet bennünket. Ha tehetjük, pihenjünk le délután is a gyermekkel, illetve hétvégén aludjunk tovább, akár felváltva, különben az egészségünk fogja a kárát látni!

 

Próbáljatok tehát megnyugodni, és türelemmel viseltetni a probléma iránt. Annyit mi is megígérhetünk, hogy a nászéjszakáján már biztosan nem veletek fog aludni!

 Oszd meg!

Webáruház készítés